Ätstörningen från insidan

Ni ätstörda, ni har väl alla vart med om att någon klämt ur sig att ''Det är väl inte så jävla svårt att bara äta normalt som en människa ska?''? Människor som tror att det är något enkelt, att det bara är att sluta göra som man gör, göra om och göra rätt bara. ''Det är väl inte så jävla svårt?''. Ni har ingen aning, så ni ska inte klämma ur er såna kommentarer eller frågor som trycker ner oss negativt. Vi vet redan att vi gör fel, innerstinne, men det är något som är starkare än så, att veta att det är fel det räcker inte. Såhär låter en morgon i mitt huvud. Det är inget man bara kan ignorera.
 
Jag vaknar upp, känner hur magen är stor som en ballong, en ballongmage.
 
- Det är för att du är så jävla fet, du skulle inte ätit igår, då hade din mage aldrig sett ut sådär, den skulle vart helt platt! Kul, nu är hela dagen förstörd, ditt jävla fetto! Ska du verkligen till skolan? Visa upp hur fet du blivit över en natt. Gå runt där och se höggravid ut?
- Ja det måste jag, jag måste klara skolan ju, jag vet att jag gjort fel men jag ska inte göra om det!
- Kommer du inte ihåg hur många gånger du sagt det? Minst en gång om dagen, ändå gör du om det. Varför? Jo, för du är så jävla värdelös och kan aldrig hålla det du lovar. Du är så jävla äcklig att ingen vill ha dig. Du förtjänar inte ens dina vänner eller din familj. Du är för värdelös, du är bara problem för dom. Din feta jävla flodkossa!!!
- Men jag struntar i frukosten och lunchen i skolan för att det ska bli bra igen. Kanske fasta? Men jag måste till skolan nu. Men inga kläder passar *tårar* jag är ju så ful och fet.
- Ja det är du. Ska du strunta i frukosten och lunchen så ska du strunta i kvällsmaten också. Du förtjänar det inte ens. Du ska leva som du förtjänar. Någon dag kanske då blir lite värdefull. Men bara lite. Men det räcker väl? Så länge du lyder mig så är jag trevlig tillbaka. Ta på dig tjocktröjan där, den får din mage att döljas, samma sak med dina armar. Har du på dig en stor tjocktröja så ser man inte hur bred du är. Snart kan du få ha på dig linnen och fina tröjor, för då är du lite vacker i alla fall. Men kom ihåg, så länge du lyder mig så är jag trevlig tillbaka. Kram!
 
 

Kommentarer
M

Helt sant. Jag känner verkligen igen mig.. Folk vet inre vad de pratar om när de säger att man bara ska äta normalt. Jag har testat att försöka vara normal men har alltid hamnat i ana-träsket igen.

2013-04-09 @ 09:10:42
URL: http://Mybetterself.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback