Hälosammare matschema i framtiden

Oj oj, uppbehåll. Duktig jag är på att blogga! I alla fall. En vän till mig ska hjälpa mig ur den här onda cirkeln jag är fast i. Mitt hetsande, om jag hetsar då svälter jag mig också. Och svälter jag mig, då hetsar jag igen. På det sättet går jag ju inte ner i vikt, jag stannar ju bara eller går ner ett kilo och går upp två. Hon är en fd. anorektiker med både träningsanorexi och fixerad på endast hälosam mat fast i för liten mängd så är hon påläst och har gått över till den hälsosamma sidan i rätt mängd. Så nu vet hon även rätt mängd och från innan, vad som man ska äta och hur man ska träna. Och enligt mig så är hon nog en av dom snyggaste tjejerna jag vet.
 
Så hittills har vi kommit överens om att jag ska äta var 3e timma. Mer har vi inte kunnit prata. Men min kost kommer innehålla mer fett då det är något som passar min kropp. Vi har alla olika och man måste hitta rätt. Andra behöver mer fibrer, kolhydrater, protein eller vad som för att må bra och hålla sig mätta. Jag håller mig mättare på några skivor ost än en halv potion havregrynsgröt. Konstigt va? Havregrynsgröt som är så mättande och fullt av fibrer! Det passar inte mig dock.. Bacon och äggröra däremot funkar utmärkt.
 
Jag ska fixa ett inlägg senare om olika kroppssorter där ni kanske vet hur ni ska göra med eran (fet/fibrer osv)
 

Kommentarer
Fancy F

Så jävla bra att du vill bli hälsosammare, jätteglad för din skull och jag hoppas verkligen att du kan ta dig ur det här!<3

2013-04-15 @ 13:57:00
URL: http://fancyfamine.blogg.se
captivatedminds.blogg.se

Du är så himla grym ❤

2013-04-17 @ 13:18:48
URL: http://captivatedminds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?

Namn:

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback